APPLE SUPPORT

  • You need to contact the apple to activate iMessage and FACE TIME on Hackintosh ...?

  • What SMBios do you have?

    Du kommst bei deinem Problem nach dem unendlichsten Versuch nicht weiter? Dann schreib mir eine Nachricht für eine TeamViewer Sitzung. Nur wenn es gar nicht mehr weiter geht!
    Alle anderen Fragen und Anliegen gehören ins Forum.

    Einmal editiert, zuletzt von kuckkuck ()

  • Sorry, the reason for the message from the apple-store or from the iTunes-Store is caused by
    a wrong SMBIOS. Apple checks at each login if the following data are compatible with the Macs they had build in the past.


    Apple checks the following information from the Hackintosh-PC:

    • Serial NumberBoard-ID
    • Product name
    • Family
    • Bios-Version
    • Bios-Release Date
    • Board-Serial Number

    If the SMBIOS does not contain values which are compatible to the
    Apple-Logic both stores create the same message. It is easy to solve
    this problem using Clover Configurator or Plist-Editor to create new
    values which are compatible. That's a minor issue.

    iMac 14.2:
    GA Z97-D3H:
    Intel I7-4790, 16 GB-RAM, MSI Radeon RX 6600XT, Sonoma, OpenCore


    Apple Originale

    MacBook Pro 13.3, 16 GB, 500 GB SSD (Verkauf siehe Marktplatz)

    MacBook Pro 14, M2 Max, 32 GB, 1 TB SSD

    iPad Air 10.5 Zoll 3. Generation

    iPhone SE 2022




    Einmal editiert, zuletzt von OliverZ ()

  • griven

    Hat das Label Erledigt hinzugefügt